maandag 11 maart 2013

Mijn afval van vandaag:

De eerste vraag van stap 5 van vandaag is wat ik in de vuilniszak gestopt heb. Nou eigenlijk alleen een zak van de (biologische) soep die ik vanavond gegeten heb. In de plasticzak heb ik een plastic bakje en een plastic flesje gestopt,in de papierbak een klein stukje karton en in de GFT bak fruitschillen.
Geen afvalproduceren is nog best een uitdaging maar het lukt me redelijk. Waar ik echt niet onderuit kom zijn verpakkingen van levensmiddelen maar hiervan is het meeste afval te receycelen.

Wat ik het moeilijkst vind is tussendoortjes. Normaal zou ik bijvoorbeeld een verpakte musli reep menemen dat gaat nu niet zo makkelijk. Ik neem nu dan ook een extra stuk fruit mee en neem plakjes ontbijtkoek mee van een groot stuk afgesneden. Voor 's middags heb ik een glazen potje met poederbouillon op me bureau neer gezet, super lekker alternatief.

Op het werk hangen in de wc's papier om je handen af te drogen maar als je handen schoon zijn kan je ze best even uitschudden, laten drogen terwijl je loopt en het laatse beetje aan je broek afdrogen. (dat is zo weer droog)

De laatste opdracht is 5 dingen opschrijven waarvoor ik vandaag dankbaar ben:
* Dat Skype bestaat.
* Dat ik een lekkere warme winterjas heb(wat was het koud vandaag).
* Voor de gezelligheid op mijn stage.
* Dat we verwarming hebben
* Dat mensen krantjes in de trein laten liggen zodat ik ze kan lezen.

Vandaag heb ik me ook ingeschreven om te helpen bij een High Tea aanstaande zaterdag. De doe iets goeds dag heb ik al een beetje ingeplant.

Morgen het thema Vervoer.

Maar ga nu me bed opzoeken.

Groetjes Joy

Luilak

Geen opmerkingen:

Een reactie posten