dinsdag 19 maart 2013

Invloed van de No Impact Week

De No Impact week is officieel afgelopen, maar er zijn een paar dingen die ik blijf doen na deze week.
Ik probeer minder afval te produceren.  Bijvoorbeeld nee zeggen tegen voorverpakt snoep kiezen voor groot verpakkingen en los fruit kopen in plaats van voorverpakt.

Ik let ook veel meer op het minder verbruiken van energie. De oven eerder uitzetten en als ik opsta kaarsen aansteken in plaats van het licht, als ik 's ochtends havermoutpap gemaakt heb de pan met koud water terug op de plaat zetten waardoor ik de rest warmte gebruik om het water op te warme zodat ik daarmee de pan kan afwassen.

Vanaf nu ga ik ook zeker vaker naar de biologische winkel, ze hebben een uitgebreid assortiment en ik kan daar dingen kopen die niet in een gewonen supermarkt te koop zijn.  Ook de zonnatura tussendoortjes zijn nu regelmatig in mijn tas terug te vinden. De tussendoortjes zijn lekker, biologisch en een goede aanvulling op mijn dagelijkse vegetarische eetpatroon. En voor volgende week staat er een bezoekje aan de biologische markt gepland.

Ook blijf ik op letten op mijn waterverbruik. Ik douche een stuk korten (dankzij de douchecoach) gebruik een glas bij het tandenpoetsen en koop geen flesjes water meer uit de supermarkt, wat daarnaast ook afval bespaard.

Ik ga proberen om elke dag een eco-uurtje in te lassen, dit heb ik als enorm ontspannen ervaren. Als ik dat doe voor ik naar bed ga slaap ik veel meer ontspannen.

Dit blog blijf ik bijhouden om bijzondere ervaringen met duurzaamheid te delen. Ook ga ik elke dag proberen een goede tip te vinden bij het onderwerp van de dag zoals deze waren in de No Impact Week.

Vervoer:
Heb je maar weinig boodschappen nodig pak dan de fiets of wandel naar de supermarkt, je bent lekker buiten het is goed voor je conditie en je verbruikt geen benzine dus het is een stuk goedkopen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten