dinsdag 12 maart 2013

Duurzaam vervoer, geen probleem.

Vanaf vandaag is het Niets nieuws kopen, zo min mogelijk afval produceren en kiezen voor duurzaam vervoer.

Duurzaam vervoer is voor mij een gewoonte. Op mijn fiets naar het station (stap 3) en dan met de trein naar mijn stage. 't is alleen wel weer balen als je vertraging hebt omdat het hard waait, koud is en ze sneeuw verwachten.. Maar die 10 minuten is  niks in vergelijking met een file die gemiddeld langer duurt.







Stap 2 is bijhouden wat je eet om me voor te bereiden op de uitdaging van morgen, dus daar maak ik op mijn mobiel een mooi lijstje van.

Ik ben iemand van als je iets doet dan moet je het ook goed doen. Dus heb ik me ook opgegeven voor Make way for Spring // de Lente verwelkomen
Ik merk dat anderen die meedoen een stuk minder actief er mee bezig zijn dan ik, maar het gaat erom dat mensen buwust worden en niet om perfectie.

Geen afval produceren gaat opzich nog wel goed. Tot nu toe alleen een bananeschil & een theezakje(welke tot compost kan worden verwerkt), een plastic flesje van me actimel (welke gereceycled kan worden en het plastic/alluminium   'dekseltje' van de actimel. Oplosthee zorgt er echt voor dat ik veel minder afval produceer. Ik heb nu alleen al vanmorgen op mijn werk 3 koppen thee gedronken, en daar komt er zeker nog een bij.

Groetjes

Joy








Geen opmerkingen:

Een reactie posten