vrijdag 8 maart 2013

Papierscheiden, zakje chocomel & patat

Vanmorgen met goeie moed maar geen gratis krantje gepakt. Het resultaat: halverwege me mobiel gepakt voor afleiding.  Nog best een uitdaging jezelf vermaken in de trein zonder afval en energie. Ik moet maar snel bedenken hoe ik me moet gaan vermaken in de trein tijdens de No Impact Week. HELP!!!

Vandaag nog even genoten van een bakje chocomel op het werk. Het zijn voorverpakte poederzakjes oftewel onnodig afval. Volgende week maar een duurzame oplossing bedenkten voor een oppeper in de middag. Iemand een idee?

Wel zoals elke dag met de trap, zelf een keertje extra, en papier netjes in de papier bak (deze staat gelukig zo goed als naast me bureau). Vandaag ook nog gebruik gemaakt van losse theezakjes, wel minder dan normaal, heb vandaag me waterflesje een keer extra gevult. 

Vanavond ga ik kijken hoe ik op een zo duurzame mogelijke manier patat kan halen. Als je het vergelijkt met thuis bakken, de patatpannen bij de snackbar staan al aan dus minder energie verbruik, toch?

In elk geval een papieren zak patat en snacks in plaats van een bakje, kan gerecycled worden. Mayo en zo hebben we thuis in flessen dus geen kleine plastic bakjes nodig. En natuurlijk gaan we met de fiets.(niet dat ik een andere keus heb maar toch).

Morgen weten jullie hoe duurzaam ik patat heb gehaald.

Groetjes Joy

P.S En een collega van mij is loyaal en doet met me mee, gezellig!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten