zondag 10 maart 2013

Niet consumeren & afval scheiden

Vandaag is het dan zover. De eerste dag van de No Impact Week. Het thema van vandaag is Consumeren.
De eerste stap is opschrijven wat deze week "moet"kopen. Om eerlijk te zijn is er niet echt iets wat ik deze week zou 'moeten kopen'  op eten & drinken na.

De tweede stap is je afval bewaren in gescheiden zakken. Dus ik ga zo het volgende op mijn kamer neerzetten:

  • Een special plastic zak voor een het Plastic 
  • Een kartonnen doos voor Papieren
  • Een plastic zak voor het Glas
  • Een pedaalemmer zakje voor GFT afval
  • Een pedaalemmer zakje voor het Restafval.
Naar mijn stage neem ik mee:
  • Een speciale plastic zak voor het plastic.
  • Een plastic zak voor GFT afval
Er staat een papierbak op mijn werk wat ik daarin gooi schrijf ik op. Glas afval zal ik mee naar huis maar restafval gooi ik in de prullenbak en zal ik opschrijven. 


Stap 3 is niets nieuws kopen. Dit lijkt mij geen probleem tenzij er iets belangrijks stuk gaat. 

De laatste stap van vandaag is je ervaringen delen, hetzij in het echte leven of via facebook of twitter. Dit blog is mijn manier om mijn ervaring te delen. En op mijn stage deel ik het met mijn collega's.

Nu ga ik weer verder met het kijken naar de film No Impact Man. 

Groetjes Joy




Geen opmerkingen:

Een reactie posten