zaterdag 9 maart 2013

Starbucks& een feestje

Gisteren lekker patat gegeten. De snackbar gaf de patat en snacks in een papieren zakje zonder bakje, die kunnen worden gerecycled. Als de patat zaak ook nog eens zijn frituurvet in de speciale bakken gooit word het hergebruikt word dit gebruikt als grondstof voor onder andere biobrandstof. (www.hergebruikfrituurvet.nl)
Mijn conclusie. Je kan patat halen zonder dat je op bij het consumeren afval produceert. De verpakkingen kunnen worden  gerecycled en het frituurvet kan worden hergebruikt. Lekker & Duurzaam.

Onderweg naar het feest lekker een Starbucks koffie gehaald. Fairtraide koffie dus goed bezig. De bekers horen eigenlijk bij het plastic maar omdat ik ze niet mee kon nemen zonder dat mijn tas vies werd hebben ze toch een andere bestemming gekregen: de gewone vuilnisbak. Voortaan maar standaard een plastic zakje meenemen voor dit soort gevallen.

Het feestje zelf was erg geslaagd. Er werden gebruik gemaakt van glazen en stenen schalen en van  weggooi schalen.. Alle producten waren zelf gemaakt of bij de bakken/slager dus lokaal ingekocht.  Wat over was werd niet weggegooid maar bewaard of weggegeven in hard plastic bakken. Terug werden we gebracht met de auto, toch wat veiliger dan zo laat nog met het OV. Niet echt ecologisch maar het was een erg gezellig!

Morgen gaat het dan echt  beginnen de No Impact Week. Om me voorbereiden ga ik de film van No Impact Man kijken. Ben benieuwd. 

Groetjes Joy


Geen opmerkingen:

Een reactie posten